Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Jobb jobb jobb

Av Banana - 8 december 2010 21:14

Ja det är väl i stort sett vad jag sysslat med den senaste tiden. Jobbat och umgåtts med Jan. På lördag blev det dock inte så långt pass som det var tänkt. Skulle jobbat 12 timmar, men efter ungefär halva tiden lyckades jag med konststycket att knacka sönder ett glas mot bardisken och en skärva skar rakt in i handen på mig. Blodet rann och för första gången i mitt liv kom tanken till mig att jag behövde sys ihop.


Chefen skjutsade mig till akuten och där satte läkaren ett stygn i handen. Läkaren var en medelålders pajas till AT läkare. Han hittade typ inga grejer och bad mig hela tiden att inte skvallra till sköterskan om alla uppbrutna förpackningar som blev resultatet av det febrila letandet efter tråd, kompressor och annat.


Sen frågade han mig om jag ville ha bedövning när han skulle sy. Jag frågade om det skulle göra väldigt ont eftersom jag aldrig blivit sydd förut, förutom nån gång på syslöjden när man var liten.

Då frågade han om jag är väldigt smärtkänslig och sa att med bedövning blir det 2 stick och utan bara ett. Sen sa han att det är lika bra att prova utan först och att jag kunde skrika så högt jag ville. Vadå skrämma upp!!!


Jaja det gjorde skitont, men det var snabbt gjort iallafall.


Sen åkte jag tillbaka till jobbet och hämtade mina ytterkläder som var kvar där och sen gick jag hem.


Supersterssigt på mitt dagliga jobb just nu. Ingenting fungerar och allt ska göras i sista minuten... Orka!


Jaja snart kommer Jan :)


xoxo

 
 
Ingen bild

Sandra

12 december 2010 21:33

Jaaa jag säger också det.. bara jobb, jobb och jobb! Jag som inte kan säga nej har lyckats få till 21 dagar i rad att jobba .. Kanske är värt i slutändan :)

Banana

13 december 2010 07:15

Ja det lär det vara :) Bara att försöka orka sig igenom det oxå.. 21 dar.. Lät lite väl mastigt för min smak :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Banana - 14 december 2010 16:40

Senaste tiden har varit ok om man drar det på ett snitt. Var hos läkaren förra veckan och mina värden var riktigt dåliga. Alltså har det känts som att allt är bara piss och jag har knappt orkat göra något alls i flera dagar.Jag blev sjukt deppig o ne...

Av Banana - 28 november 2010 14:43

Ja det kan man lugnt säga att jag är efter gårdagens slit. Men fasen vad roligt det var! Kom på mig själv med att gå omkring och småle när jag serverade julbordsgästerna. Efter avklarad middag placerade jag mig i närmsta bar för att stå där och langa...

Av Banana - 22 november 2010 19:27

Ja som tradition varje år kan jag ju inte låta bli att slita häcken av mig i år heller med att servera julbord. Säkert lika asjobbigt som alltid, men värt mödan i januari när lönen kommer:)   Och ja, jag saknar restaurang branschen (så galen är j...

Av Banana - 21 november 2010 17:42

Nu är jag och Jan officiellt tillsammans. Känns bra och helt rätt. Han är nog den mest omtänksamma kille jag nånsin träffat. Till exempel var jag på sjukt dåligt humör igår pga av en tjej som trängde sig före i kön på pizzerian. Detta hängde sig kvar...

Av Banana - 18 november 2010 12:51

Har kommit hem från Japan nu och det var riktigt roligt att vara där och uppleva allt nytt, vara med på brorsans bröllopsfest och att träffa brorsans fru familj igen. Lyckad resa kan man säga! Sitter på jobbet nu och kämpar mig igenom den 4e dagen av...

Ovido - Quiz & Flashcards