Alla inlägg under juni 2009

Av Banana - 30 juni 2009 23:50

Hmm fick en present av min käre grabb häromdan. Eller rättare sagt 2 presenter. Jag blev faktiskt inte så glad då dessa bestod av disktrasor och disksvampar. Kan en man bli mer romantisk!? Blev nästan lite förolämpad men eg vet jag ju att han menar väl. Blir bara lite galet ibland.

Imorgon ska jag för första gången i sommar utföra lite avlönat arbete genom att dela ut reklam som jag beställt och tryckt ut idag. Skönt att få röra på sig lite för en gång skull.


Annars ganska irriterande brännskada på underarmen när jag klumpigt nog satte armen ovanför den ångande vattenkokaren. *smart*...

Men det går ju över så ingen fara. Hellre fysisk smärta än psykisk. Men magen min blir jag inte klok på. Har nog åkt på nån elak bakterie då jag har ont i magen och mår illa titt som tätt. Guuuu vad jag gnäller. Huvva, måste bättra mig!

Av Banana - 29 juni 2009 18:23

Känner mig ganska nöjd faktiskt idag. Hade mitt första tillträde själv idag med klienterna (köpare resp. säljare) på banken. Det gick alldeles utmärkt! Nu ska jag laga vårrullar, mums...

Av Banana - 28 juni 2009 00:58

Jag fegade ur! Attan vad skumt det känns.. Men när jag väl stod där uppe, 55m ovanför vattnet, i en dinglande korg och lutade mig ut för att falla, så skrek hela min kropp och själ nej. Gick in i korgen igen och åkte ner. Jag nådde en gräns som jag inte visste att jag hade. Blev iaf hamburgare och bio. Såg Transformers filmen. Helt ok fast det inte är min typ av film. Dags att lägga sig tror jag, så man orkar upp och jobba imorron.

Av Banana - 26 juni 2009 11:31

Skönt att vara ledig en dag nu. Å passa på att tvätta, trängas i centrum i stekande sol med 100-tals turister och sen städa. SUCK!

Av Banana - 25 juni 2009 20:43

Huvva, all psykisk stress börjar ta ut sin rätt. Orkar inte med det känns det som. Ingen sömn och ingen lycka i livet just nu. Hade jag varit mitt vanliga glada jag hade jag gått och smålett över att min handledare (mäklare sen 15 år) sa att jag var skitbra och duktig idag, men det känns bara som "jaha, och?"

Gillar verkligen inte mig själv när jag är sån här och då deppar jag ju såklart över det oxå. Fan vad patetiskt eg, men känner nån till en enkel lösning, tar jag gärna emot alla tips och råd jag kan få. Nu ska jag nog vila en stund.

Av Banana - 23 juni 2009 19:49

Jag vet inte hur jag ska orka, men just nu är jag djupt nere i en svacka som jag bara inte kmr upp ur. Vill bara lägga mig ner och gråta. Kanske är det den fruktade vårdepressionen jag trodde jag kom undan i år som kmr nu istället. Jag är sur och ledsen om vartannat. Försöker att se det positiva i saker men allt verkar nattsvart. Ingen glädje just nu och jag vet inte ens vad jag är ledsen över eg.

Känns som att stiga upp på morgonen är helt onödigt för det är verkligen inget jag känner att skulle behöva göra. Jag menar, varför ska man ens hålla på och kämpa dag ut och dag in, när ingenting i livet nånsin blir lättare!? 

Försöker roa mig med skitsaker som att tex ikväll se på poodles bara för att tänka på nåt annat en stund. Men ingenting känns roligt för tillfället.

ORKAR INTE

Av Banana - 22 juni 2009 17:41

Det var väldigt skönt att få en hel helg ledigt och till och med en xtra dag. Men imorse var det dags att masa sig upp igen till ännu en dag på praktiken. Det värsta är nog ändå att det fina vädret kom idag.. Inte alls livets ironi :P

Kände bara för att vara ledig och spendera tiden med  min grabb som är på besök.

Jaja för att summera helgen; Fest i lördags, utgång på kvarnen på medborgarplatsen, fyllekäk på dunken... 

Söndag bakis, kupolfilm på Cosmonova och en pizza till middag ute i solen.

Kunde dock inte sova inatt, så nu är jag bara allmänt grinig och inte trevlig att vara med. MAT.nu, säger jag bara!

Av Banana - 19 juni 2009 22:33

Midsommar brukar vanligtvis betyda matjes, potatis, gräddfil med gräslök och så klart en snaps uppe i mammas å pappas stuga norr om Kiruna. I år blev det så klart inte som det brukar vara. Lååång sovmorron efter allehanda aktiviteter långt in på småtimmarna. Masade mig upp och begav mig till Pris x-tra och handlade mat inför helgen. Så klart glömdes sillen helt bort, vilket kom till mig så där 50m från affären på väg hem med fullastade påsar. Äsch! Åkte in till stan och strosade runt i gamla stan ett tag bland alla turister. Alla stockholmare hade flytt fältet till sina "lantställen" inför helgen så det var inte alls packat med folk som det brukar vara. Skönt!

Var tvungen att ta pinkepaus utanför stadshuset tyvärr, då nöden blev alldeles för stor och det enda alternativet jag hade var att istället blöta ner hela mig själv... Gömde mig dock väl och hann precis få på mig byxorna innan ett ungt par med barnvagn passerade.  Dom bara stirrade på mig, men jag tror inte dom anade vad jag hade gjort, utan undrade nog bara vad jag gjorde där mellan den lilla muren och väggen. Jaja man säger ju att nöden har ingen lag, eller hur var det nu igen....? :P

Blev iaf middag på nåt litet sketet joint med falafel. Men har man bara rätt sälskap så funkar ju det oxå :)

Mys med film + chirre å dirre + min grabb = Glad midsommar!


Ovido - Quiz & Flashcards