Alla inlägg under mars 2009

Av Banana - 31 mars 2009 11:52

Sitter och sippar på mitt kaffe och försöker vakna till liv. Har sovit lääänge idag, vilket var ganska välbehövligt tror jag. Kände mig riktigt duktig igår. Efter att ha tagit en timmes lur och käkat middag, tog jag itu med ett irriterande stopp i handfatet. När jag ändå var igång städade jag hela lgh oxå. Det är så skönt att bara njuta när man har nystädat.

Vill eg gå ut i vårsolen och åka skidor, men hinner nog inte det.. Ska hjälpa en kompis med en uppgift till skolan och efter det ska jag ner på stan för en timmes massage på spa. Det ska bli väldans skönt.


Blir nog att träna kondotion ikväll. Orkar inte köra nå styrkepass idag. Kanske blir en vilovecka från gymmet. Har alldeles för mkt att göra som det är redan.

En mugg kaffe till och jag tror jag börjar bli människa igen.

Av Banana - 30 mars 2009 16:08

Har skrivit tenta imorse. Det kändes inte alls bra. Vår lärare hade tagit frågor från en massa gästföreläsningar som inte var obligatoriska.

Hälften av klassen var ju inte ens på dom föreläsningarna. Jag missade några av dom, vilket gjorde att tentan var sjukt svår. Men jag undrar.. Ska man inte kunna läsa in allt som kommer på tentan utifrån angiven kurslitteratur?? Tydligen inte.


Startade ny kurs på eftermiddagen tillsammans med årskursen under. Jobbigt att sitta och lyssna på en föreläsning om arvsrätt efter att ha skrivit tenta i 3 timmar. Snacka om korvstoppning! Trött kan man säga. 

Hela min vecka är fulltecknad. Kollade i min kalender och insåg till min förfäran att nästa vecka är ännu värre belamrad. Suck...

Av Banana - 30 mars 2009 07:43

Har länge känt att jag orkar hur mkt som helst och att ingenting är omöjligt. Men så helt plötsligt kommer allting bara över mig. Prestationsångest och en svikande tro mig själv. En känsla av att inte räcka till. Alla misstag man gör tar över alltför mkt.

Somnade med en hemsk ångest igår och vaknade tyvärr med samma känsla. "Jag duger inte som jag är och jag orkar inte mer just nu."

Hur slår man bort såna tankar? Hur kommer tillbaka till mitt rätta jag?

Av Banana - 29 mars 2009 23:09

Ångest är nog en av de värre känslorna som finns. Den kryper sakta på, det är inte ens säkert man märker den förrän den är ett faktum. Har haft sjuk ångest hela dagen.

Började me lite tankar över tentan imorron. Tankarna gick över i en sjuk oro och ångest. Inte nog me det fick jag en hemsk fylleångest oxå. Har i stort sett slitit mitt hår idag och haft myror i byxorna. Åkte till en vän för att få lite annat att tänka på. Det fungerade. Kändes genast mkt bättre av att kma bort hemifrån och bara rensa huvudet lite. Kort visit hos henne, men väldigt trevligt:)


Av Banana - 29 mars 2009 12:57

Vilken fest det blev igår. Förfestade hemma hos en än och hennes kille. Väldigt roligt och trevligt måste jag säga. Sedan gick vi ut. Hade en kille hängandes efter mig som en svans och vad jag än gjorde och hur jag än försökte, blev jag inte av me honom.

Tillslut tänkte jag att jag får dra nytta av läget istället. Så han fick bjuda mig på allt.  Träffade han jag var intresserad av tidigare som jag jobbar tillsammans med. Han stod i en av barerna. Av någon anledning kom vi överens om att jag skulle fara till honom och sova på hans soffa efter krogen, när han slutat jobbet. Så efter att blivit bjuden på Hot Chipotle på MAX av svansen, gick jag till jobbkillen. Vi delade säng, men det hände absolut inget mer än att vi sov tillsammans. Han vaknade astidigt och gick iväg för att bygga i en lgh som han och hans kompis håller på att renovera. Jag somnade om. När jag vaknade ringde jag honom för att höra vad han hade för adress, så jag kunde beställa en taxi. Men då var han precis på väg hem, så jag väntade tills han kom. Vi satt och snackade lite skit och sen for jag hem. Måste erkänna att jag fortfarande är lite svag för honom... Kommer kanske alltid att vara det. Vissa människor har en speciell inverkan på en och det går bara inte att styra över. 

Av Banana - 28 mars 2009 17:14

Har haft en skön eftermiddag me en massa snack och många skratt på ett för mig nytt cafe´me några av mina tjejkompisar. Vaknade redan halv elva i morse och kände mig oförskämt utvilad efter att ha somnat kl5 igår.

Hade verkligen roligt har jag konstaterat. Råkade visst glömma mina örhängen hos frallan igår, men jag får väl tillbaka dom senare antar jag. Vi kmr säkerligen ses igen:)

En vän frågade mig om jag ville följa me på fest ikväll och eftersom jag ändå inte hade nåt planerat så tyckte jag att det lät som en alldeles utmärkt idé. Nu måste jag bara hitta nåt att ha på mig.

Av Banana - 28 mars 2009 04:18

Kom nyss hem från min blind-dejt..

Vi var och käkade på en asiatisk restaurang och sen for vi hem till honom och tittade på fucking åmål. Askul att se en gammal klassiker. Hans 4-månaders hundvalp var bedårande. Man kan väl säga att han körde hundtricket fullt ut på mig och jag föll handlöst för det.

Men det gör inget. Jag blev riktigt impad av denne kille. Så glad, pratsam och framförallt hade han självförtroende (hett) och en stor nypa humor. Vi hade väldigt trevligt och pratade om typ allt möjligt och sen mös vi lite ;)


Nu ska jag gå och lägga mig, så jag kanske orkar upp imorron. Natti natti.

Av Banana - 26 mars 2009 19:19

Shit pommes vilken energi jag haft idag:)

Efter nästan en vecka me endast 4 timmars sömn per natt var det helt underbart att sova 9 timmar förra natten. Somnade som en bebis igår efter att jag slappat och tagit ett glas vin. Meganajs.

Gick hur bra som helst att träna idag. Efter det var jag och storhandlade. Oj va dyrt det blev! Men då hade jag typ slut på allt.

Köpte köttfärs och rullade köttbullar me kantarellsås till. Å en massa spagetti! Går efter den gamla italienska metoden för att kolla om pastan är klar. Man kastar lite på väggen och om den fastnar är det färdigt. Perfekt al dente varje gång:)

Har nyss slängt ihop en deg som står och jäser i köket. Är sååå mkt godare me hembakt bröd än me köpes!


Snackade me min vän tidiagre idag. Hon som fixade en dejt till mig me hennes kompis imorron. Hon skickade mitt nr till honom och jag fick hans. Så man får väl se om han ringer. Annars gör väl jag det. Men det är ju trevligare om han hinner först;)

Ovido - Quiz & Flashcards