Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Ursäkt till Anna och alla andra aom läser

Av Banana - 16 oktober 2010 12:04

Har inte uppdaterat på ett bra tag. Kanske för att det inte händer något speciellt i mitt liv. Ber iallafall om ursäkt och ska försöka bättra mig :)


Vad har hänt sen sist då?? Var på stan efter jobbet med mamma förra fedagen. Sen gick jag hem till mamma och pappa och käkade med dom. Trevligt. Mitt i alltihop fick jag ett väldigt oväntat samtal. Det var en barndomskompis jag inte träffat på 15 år. Det slutade med en helkväll med vin, nostalgitrippar och massor med skratt. Sketakul!

Vann ett nyslaktat lamm i ett lotteri också. Det var in en gubbe på jobbet för några veckor sen och sålde lotter. Hade ingen aning om vem gubben är eller vad man kunde vinna. Jag drog, som den eviga följeslagaren av grupptrycket, mitt strå till stacken och köpte en lott även jag. Frågade därefter vad man kunde vinna för dessa 25 kr. Det skulle tydligen vara en annuell fårfest i en by utanför Kiruna som de lottade ut ett lamm på. Sen glömde jag bort det där.

Man kan säga att jag blev ganska förvånad förra söndan när gubben ringde och sa att han hade ett lamm att leverera. Jag befann mig på OK med Janne och Andreas och vi skulle precis hyra film och sen hämta pizza. Gubben kom med en låda full med nyslaktat lamm hem till Janne en timme sneare. Måndag bestod av en helkväll av köttstyckning tillsammans med mamma. Tur jag fick hjälp för jag är riktigt kass på sånt där. Man växte ju inte upp på 1800-talet och man köper ju det mesta köttet färdigpaketerat i butiken. Jaja, frysen är full med lamm så det är ju bra det:)


Igår var en rikitg sweet dag! Gick hem från jobbet kl 14 (!) och kände ingen som helst stress över det ens. Ingenting överhängande som inte kan vänta till nästa vecka. Bra känsla. Passade på att gå ut och springa då det var någon grad under nollstrecket och sol. Perfekt väder! Sen tog jag en lur på det och sen gick jag hem till mamma och pappa för middag. Efter middagen gick jag till Janne och vi åkte och hyrde film efter typ en evighet när han äntligen var färdigtatuerad. Skulle bara ta en liten sund enligt Janne, men det tog 2 timmar. Jaja jag hade ju inte bråttom nånstans.


Nu ska jag dra en sväng på stan och handla lite vin. Ingen planerad fest ikväll, men blir det fest kan det ju vara bra att ha varit på glasbanken.


xoxo


 
 
Anna

Anna

17 oktober 2010 10:15

Äntligen en uppdatering :) Det tycker vi om!! Du tror det händer mer i mitt liv som ligger på soffan antingen som en halvdöd fisk eller som en sprattlande skalbagge på rygg(när jag försöker byta ställning eller ta mig upp)
Så nu till nästa steg,nu vill vi se biler från festerna och speciellt på ditt lamm, synd du inte fick ett levandes lamm :)

http://jakiya.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Banana - 14 december 2010 16:40

Senaste tiden har varit ok om man drar det på ett snitt. Var hos läkaren förra veckan och mina värden var riktigt dåliga. Alltså har det känts som att allt är bara piss och jag har knappt orkat göra något alls i flera dagar.Jag blev sjukt deppig o ne...

Av Banana - 8 december 2010 21:14

Ja det är väl i stort sett vad jag sysslat med den senaste tiden. Jobbat och umgåtts med Jan. På lördag blev det dock inte så långt pass som det var tänkt. Skulle jobbat 12 timmar, men efter ungefär halva tiden lyckades jag med konststycket att knack...

Av Banana - 28 november 2010 14:43

Ja det kan man lugnt säga att jag är efter gårdagens slit. Men fasen vad roligt det var! Kom på mig själv med att gå omkring och småle när jag serverade julbordsgästerna. Efter avklarad middag placerade jag mig i närmsta bar för att stå där och langa...

Av Banana - 22 november 2010 19:27

Ja som tradition varje år kan jag ju inte låta bli att slita häcken av mig i år heller med att servera julbord. Säkert lika asjobbigt som alltid, men värt mödan i januari när lönen kommer:)   Och ja, jag saknar restaurang branschen (så galen är j...

Av Banana - 21 november 2010 17:42

Nu är jag och Jan officiellt tillsammans. Känns bra och helt rätt. Han är nog den mest omtänksamma kille jag nånsin träffat. Till exempel var jag på sjukt dåligt humör igår pga av en tjej som trängde sig före i kön på pizzerian. Detta hängde sig kvar...

Ovido - Quiz & Flashcards