Alla inlägg under maj 2010

Av Banana - 30 maj 2010 18:53

Kom hem idag efter en kortvisit i stugan. Jag och Sandra åkte dit igår tillsammans med mamma och pappa. Det är så avkopplande att bara lämna civilisationen ett tag och dra till den lugnaste plats jag vet.


Blev bastubad och dopp i älven (jag menar, isen har ju gått förra veckan, så då är det ju dags). Efter det kollade vi på Eurovision Song Contest. Den där tävlingen blir nog bara sämre och sämre för varje år. 90% av alla bidrag var ballader, vilken blir jättetrist i längden. Och sen var ju inte Sverige medd i år, för första gången nånsin. Jaja, allt som allt har det varit en skön helg :) Tyvärr blev det inga bilder tagna trots att jag hade kameran med. Skärpning på mig!


Nu Gossip Girl. Har ingen aning vad som hänt där eftersom jag missade förra veckans program.

xoxo

Av Banana - 28 maj 2010 18:20

Igår åkte jag och mamma till Gällivare på morgonen. Anledningen för resan till denna Norrlands metropol var att jag skulle ta ögonbottenfotografering. Är precis vad det låter som; Man tar kort på ögonens bottnar, precis där synnerven går ihop. För denna fotografering krävs ögondroppar som vidgar pupillerna. Det gör att man ser in i ögat trots en väldigt stark lampa. Det jobbiga med det hela är bara att ögondropparna inte slutar verka förrän några timmar senare, så man ser väldigt suddigt efteråt. Efter fotograferingen gick mamma och jag på EM Möbler och kollade på soffor. Fanns många fina :) Sen käkade vi lunch och efter en stund tog vi bussen hem igen.



Kom hem och sen kom Hasse förbi och vi åkte till Abisko en sväng. Herreguuu vad det är vacker natur efter vägen upp mot Norge :) Vi var på ICA Lapporten och handlade diverse amerikanska varor. Och HURRA!!! Jag hittade French's senap där :D

                 ICA Lapporten


Sedan åkte vi till Silverfallet och kollade på de rasande vattenmassorna som vällde ner från fjället och ut i Torne Älv. Efter det gjorde vi en kort visit hos Hasses kompis Tomas och hans tjej. En av Tomas draghundar hade fått en valpkull för några månader sen, så det krävdes ju ett besök i hundgården också. Underbara små liv! 

  Här är Silverfallet

    Liten huskey

Jag vid Silverfallet :)



När jag kom hem på kvällen var det bara att börja baka. Min fikavecka på jobbet. Snacka om att jag var trött när jag gick och la mig vid elva. Vet inte om jag var vaken när huvudet landade på kudden ens :P

Av Banana - 26 maj 2010 21:47

 

   Ja så här ser Mr P ut. Inte min stil what so ever. Hmmm vete tusan om jag ska träffa honom. Är jag sjukt ytlig om jag tänker så??

Av Banana - 26 maj 2010 21:30

Jag vet inte varför, men out of the blue har en kille i P-town tagit kontakt med mig via facebook. Tänkte först att Whatever. Kul att snacka med någon man inte känner för en gång skull. Skit samma.

Men sen la jag till honom på msn, bara för att.. Jag menar, man kan ju alltid ta bort honom sen om det visar sig att han är en skit. Helt plötsligt hade jag hans telefonnummer och han fick mitt, för han verkar trevlig. Jag vet, jag är sjukt flörtig av mig, men då brukar det vara jag som tar första initiativet och tycka liksom att det är okej att helt ogenerat ta kontakt med en söt/het/attraktiv kille.

Jag är inte van att killar är så pass framåt som Mr P.

Lite flörtigt sms'ande mellan varandra i några dagar nu och idag frågade han om jag ville ses nån helg. På sms. Jag svarade att han får ringa mig så vi kan snacka om det. Så han ringde mig. Vi snackade på om allt möjligt och jag var väldigt ärlig och sa att det kändes lite konstigt att träffas eftersom vi knappt känner varann. Att vi kan ses senare, när vi snackat lite mer och om jag bestämmer mig för att han är nog trevlig att träffa. Och vice versa så klart.

Av Banana - 22 maj 2010 02:04

Härrrreguuu!!! Jag upptäckte just att jag inte skrivit nå här på typ en mindre evighet. Jag antar det beror på att det inte händer någe vidare intressant i livet. Alltså inget värt att skriva ner...


Trippen till P-town var sjukt rolig. Väldigt mycket att hinna med dock på lite tid. Men så är det väl alltid!? Hann med 2 utekvällar, kolla på underbara labbe valpar, träffa Sötsnork :D samt en massa annat kul.


Båda utekvällarna var tillsammans med Tobbe (som jag hälsade på) och dansken.


En jobbig sak var att en massa gamla känslor rördes upp. Det kom lite av en chock och nu när jag kommit hem igen är det sorgearbete de luxe som pågår. P-town är fortfarande hemma för mig. Bodde ändå där i drygt 7 år och det ligger mycket känslor kvar i både staden och människorna för mig....

Av Banana - 10 maj 2010 18:42

Man kan ju påstå att dom 2 första veckorna på jobbet tagit musten ur mig. Har varit så trött varje kväll efter jobbet att jag inte kunnat tänka klart eller se rakt, så därför har jag inte haft energi att blogga heller.

Men idag hände det, jag kom hem och är fortfarande pigg. Underbart. Helt plötsligt har stressen lagt sig litegrann och det börjar ljusna i slutet av tunneln av avtal, kronofogdsärenden och gnälliga telefonsamtal. Det känns som att jag faktiskt kommer klara det här.


Ännu en rolig grej är att jag åker till P-town på onsdag för att hälsa på kompisar och bara ha det gott. Har halva veckan ledig. Kommer hem på lördag vid halv 9 på kvällen. Sen blir det att jobba på krogen efter det. Så bye bye till nästa gång :)

Ovido - Quiz & Flashcards