Alla inlägg under september 2009

Av Banana - 29 september 2009 10:59

På lördag ska jag och några vänner käka Hälge. Har en kompis som varit på jakt i år och nu är det upp till mig att laga stackarn. Ska iofs bli gott, men jag har verkligen beslutsångest vilket recept jag ska ta...

Jag menar, det är ju färskt kött, så en stek i ugnen skulle ju inte vara helt fel. Samtidigt kan man ju tycka det är lite trist och inte vidare ovanligt.. Får nog rådfråga min matmentor (mamma).

Snart dags för en sväng till gymmet, sen handla på Coop. Hatar att handla själv, men det måste göras. Ska bara vakna lite till så tar jag mig nog iväg... snart... *gäsp*

Av Banana - 28 september 2009 11:37

Åkte till P-town i fredags. Sötsnork kom och hämtade mig. Vi åkte hem till hennes föräldrar efter ett snabbt stopp på glasbanken. Efter någon timme dök även hennes karl upp. Trevlig människa! Måste säga att jag är superglad för Sötsnorks skull! Hon förtjänar verkligen att vara lycklig :)

Det bidde iaf många skratt, lite dricka och sen utgång (såklart). Mycket roligt. Jag mår som bäst i riktigt goda vänners sällskap och alltså vart det ju en toppenkväll. Som vanligt blev det väldigt kort och det kändes oerhört tomt när jag kom tillbaka till Skeå på lördag eftermiddag...

Jaja, nu är det dags att gå till skolan och ha seminarium.

Av Banana - 23 september 2009 11:18

Måste säga att livet i Skeå rullar på och det händer varken roliga eller mindre roliga saker.. Därför min brist på intresse att blogga. Mitt liv har blivit tämligen slentrianmässigt sedan en tid tillbaka. Inte tråkigt, men inte heller något sensationellt spännande. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta. Just nu fylls min vardag av plugg, träning och att hänga med min grabb och mina vänner. Att ha kommit in i någon slags alldaglig vardag känns som någon annans liv. Inte mitt. Det är ingenting jag valt (medvetet iaf) och det är ingenting jag någonsin önskat. Men nu befinner jag mig i denna situation och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den. Tror ärligt talat inte att jag finner den energi som krävs för att göra det. Så det får gå för tillfället. Jag vet ju nånstans innerst inne att jag förr eller senare kommer hem till Stockholm igen och där väntar även det hektiska liv jag vant mig vid. Kanske kan vara nyttigt att slå ner på takten ett tag och nöja mig med det som är. Fast det blir ju problem eftersom det strider mot alla mina principer att nöja sig. Det har en otroligt negativ klang i mina öron, eftersom det för mig är lika med att ge upp. Och det är något som jag fått lära mig i väldigt tidig ålder, att inte ge upp förrän man gjort allt man kan.


Nu ska jag läsa om inkomster av kapital och hur dessa ska beskattas i olika sammanhang. Hurra!

Av Banana - 19 september 2009 13:25

Hade en sjukt jobbig dag i skolan igår med föreläsning från 8-15. Lagomt grillad i huvudet stapplade jag sömnigt ut från skolan efter avslutad dag för ett konditionspass i gymmet. Galet skönt efteråt, men snacka om att jag var trött. Kom hem, gosade med Sara en stund och hoppade i duschen. Jag och min grabb hade pratat om bowling, men jag hade verkligen ingen energi till det. Som ett brev på posten fick jag inbjudan av en vän att komma över och spela spel. Det var riktigt kul! Vi spelade diverse spel där dom flesta gick ut på samarbete. Gillar sånt :)


Ett spel gick ut på att man under tidspress skulle förklara ord för sin lagkamrat och den andra skulle gissa ordet.

Dagens quote; "Mat som ser ut som en penis". Min vän som skulle förklara ordet korv i spelet "Med andra ord". Min gissning blev dock banan och sedan tog tiden slut...


Det blev många skratt iaf och jag hade väldigt roligt. Idag är det tyvärr mindre roligt. Vaknade av att min grabb ringde och väckte mig vid 12. Jag hade lågt blodsocker och jag hatar verkligen att börja min dag så. Man blir så sjukt trött och seg av det. Nu väntar en aprolig städning. Kvällen ser dock bättre ut. Ut och käka och sen bio med min grabb :)

*saknar*



Av Banana - 17 september 2009 23:02

Bara en låååång dag kvar i skolan sen äntligen helg. Omänskligt att börja kl 8 imorron och ha föreläsning till tre på em. Kommer vara helt grillad i huvet. Dags att sova. Natti natti.

Av Banana - 15 september 2009 21:27

Inget roligt alls men jag har väldigt ont i halsen. Hade tänkt träna idag, men hoppade över det efter många om och men. Suck! Hade verkligen sett fram emot det.

Gick hem från skolan och sov ca 2 timmar. Sweet. Sedan blev det het chili con carne till middag. Smaskens.

Bara det att nån flisa chili snikat in i en liten liten spricka i tummen. Där ligger den å gottar sig och gör j-ligt ont. Går förhoppningsvis över tills imorron. Har väääääldigt trist just nu eftersom min grabb kollar på fotboll och således är tvn upptagen. Skit!

Av Banana - 14 september 2009 10:51

Har haft en grymt jobbig vecka med diverse gräl och besvikelser med min grabb. Sen kom lördag med ett lugn som varar ännu. Hoppas det håller i sig en stund denna gång. Jag tror vi båda kommit till en punkt där vi inte längre orkar vara arga på varann. Det känns på något sätt överspelat.. för den här gången.


Dags för skola snart. Är fortfarande jättemätt efter amerikanska pannkakor till fruost. Har varit sjukt sugen på det ett bra tag nu, så imorse steg jag upp tidigare och lagade pannkakor:)

Av Banana - 12 september 2009 20:09

Bakis heeela dagen. Med en sjuk ångest. Inte kul. Det konstiga är ändå att jag aldrig verkar komma ihåg ångesten innan den kommer som ett brev på posten dagen efter. Igår hade jag inte en tanke på att jag alltid får fylleångest dan efter. Och det trots att jag inte gjort bort mig eller på något sätt gjort något mindre bra på fyllan. Jaja, det är väl bara så det är.. Borde kanske tänka på det nästa gång.

Fick tyvärr en jobbig snefylla igår när jag var på väg hem. Inte kul :S


Lugn kväll ikväll iaf. Dock inte det roligaste att inte kunna se på tv eller film då tvn är bokad för fotboll.. :(

Bara att stå ut antar jag.

Ovido - Quiz & Flashcards