Alla inlägg under juli 2010

Av Banana - 25 juli 2010 20:59

På lördag kom Anna och Stina förbi och hjälpte mig med ett stort flyttlass. Bra att ha såna gulliga och inte minst starka vänner. Anna bar en säng själv medan jag och Stina kämpade för att få upp den andra. Sedan hem med släpet för att bege oss till Anna. Jag och Anna väntade där medans Stina hälsade på sin mormor. Efter det drog vi till Stina och gjorde oss vackra medan vi surrade och drack lite öl. Vi gick ner till en restaurang för att käka och där blev vi kvar fram tills de stängde kl 1. Gick en sväng på krogen efter det och sedan gick jag hem. Bra kväll :)


xoxo

Av Banana - 22 juli 2010 13:13

Jag kan inte tänka på annat än honom. Det är sjukt tomt och jag saknar honom, men sen tänker jag på hur han betedde sig och jag börjar må illa och får ont i magen.


Jag är fortfarande kär. Antar att det inte bara går över hur enkelt som helst. Jag orkar inte vara arg längre. Tror ilskan börjar släppa nu. Det hjälpte en hel del att prata om allt mellan 4 ögon igår.


Har haft en minst sagt orolig natt. Hade en av de skummaste drömmarna nånsin. Jag träffade den onda sidan av mig själv. Hon såg ut som en häxa och var riktigt ful. Hon försökte döda den söta, blonda, oskyldiga, goda sidan av mig själv. Den goda sidan kämpade inte emot så jag fick själv hoppa in i fighten. Då försökte den onda fula tjejen döda mig. Jag hade en lergök som jag slog och slog med. Mitt i allt frågade jag den onda sidan; "Kan du dö?" Hon skrattade bara och sa; "Nej va fan tror du? Jag kan inte dö."

Jag vaknade kallsvettig och grät. Lättad över att det var en dröm, men samtidigt var jag rädd att somna igen och fortsätta drömma.


Jaja, efter det drömde jag en massa annat. Då var det iallafall trevligare drömmar, så det var inget jobbigt.


Idag ösregnar det, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Kanske inte så mkt alls. Lutar åt det hållet just nu.


xoxo

Av Banana - 21 juli 2010 23:15

Nu är jag åter hemma i Kiruna. Bussresan igår var hemsk. Det började med att jag utmattad efter ca 4 timmars sömn satte mig på bussen och slumrade till. Efter ca 10 minuter börjar en unge som satt bakom mig att sparka mig i ryggen och peta mig på huvudet. Jag sa till vänligt men bestämt till mamman att det var relativt störande och frågade om hon kunde få honom att sluta. Då fick jag till svar att jag kan ju sätta mig nån annanstans. Saken var den att detta var enda platsen i hela bussen som hade eluttag och att jag därför inte ville flytta på mig. Bussen stannade vid nästa station och mamman och ungen gick ut en sväng. När de kom in igen tog hon med sig en berg av röklukt och jag höll på att kvävas. Jag frågade henne om hon var medveten om att vi faktiskt satt i avdelningen för allergiker och hon svarade att hon var pälsallergiker så visste det mycket väl. Jag talade om att jag är allergisk mot cigarettrök och hon bara sa åt mig igen att sätta mig nån annanstans.


Jaja efter en liten stund till av ständigt avbruten sömn plockade jag fram datorn för att underhålla mig själv. Nätet i dessa trakter (skogen) var inte att lita på och det var i stort sett omöjligt att surfa när jag hela tiden kopplades från nätet. Satte undan datorn igen och då började tankarna snurra och gråten trängde fram. Jobbigt!


Efter några telefonsamtal och några timmar senare plockade jag fram datorn igen. Nätet fungerade bättre, men till min stora förtret upptäckte jag att eluttaget inte fungerade. Skit också! Jag hade suttit där i onödan och blivit sparkad i ryggen och petad i huvudet. Började plocka ihop mina saker för att flytta på mig då mamman bad mig om ursäkt för tidigare och sedan började hon prata med mig. Jävla soc-fall! Hon berättade allt om sin nuvarande skilsmässa om våldtäkter och om sjukpenning och förlossningsdepression. Hade ingen lust att lyssna på henne, men hur schysst hade det varit att liksom bara be henne vara tyst!?


Efter en smärre evighet var jag framme för byte av buss i Gällivare. Äntligen blev jag av med henne då jag såg till att sitta så långt som möjligt från henne. Jag sov nästan hela resan på en och en halv timme till Kiruna. Skönt!


När jag kom hem kom min bror och hans fru och hälsade på och vi hade riktigt trevligt :)


Har lite smått börjat dra grejer till min nya lägenhet, men de har fortfarande lite småfix kvar där så jag har inte jättebråttom att flytta. Det får ju gärna vara klart innan jag vill bo där.. Nu sova


xoxo

Av Banana - 19 juli 2010 15:44

Jag bröt inte ihop. Visst jag var jättelessen igår och det känns fortfarande trist att det skulle sluta på det här viset. Men idag är jag bara och endast sjukt förbannad. Hur kan en människa tro att han kan behandla mig på det sättet som han gjorde!? Helt j-a sinnes! Jag hoppas på ett förlåt, en ursäkt, men jag väntar mig ingenting av den här personen längre.


Jaja har iallafall skaffat mig biljett för en 13 timmars busstur hem imorron ENSAM!

Inte så roligt att åka så långt på så många timmar, men samtidigt skönt att vara helt för sig själv och samla tankarna lite. Hoppas ilskan försvinner snart, man blir så trött av att gå runt och vara arg.


Tack och lov att Sötsnork finns i mitt liv! Jag tackar henne av hela mitt hjärta! Utan henne hade jag nog brutit ihop för länge sen.

Av Banana - 18 juli 2010 14:22

Lika hastigt som han kom in i mitt liv och fick mig att falla handlöst har han nu lämnat mig. Det gör fruktansvärt ont och jag försöker fortfarande förstå hur och varför han bara kunde vända på klacken och dra härifrån. Jag är fortfarande i Östersund hos Sötsnork. Jag och han kom hit i fredags efter några dagar i hans stuga samt en sväng till IKEA. Jag hade lyckan och kärleken en kort stund. För så lycklig som jag kände mig tillsammans med honom har jag inte känt mig på länge.

Efter ett gräl igår natt efter en utesväng på krogen så valde han att ta sina grejer, lägga sig och sova i bilen för att imorse åka 70 mil till Töre. Ajöss och tack för fisken!


Försöker att inte bryta ihop för tillfället.


xoxo

Av Banana - 12 juli 2010 14:48

Ja för ovanlighetens skull packar jag faktiskt 2 dagar innan jag ska åka iväg. Annars brukar jag slänga ihop väskan kvällen innan eller samma morron jag ska iväg nånstans. Men denna gång är jag ju ledig och har inte så mycket annat för mig...


Vaknade tidigt imorse och åkte iväg till FAB (Fastighets AB Malmfälten) och skrev under mitt nya hyresavtal. Får flytta in på onsdag. Så klart sammanfaller med dagen jag och Hasse ska åka iväg. Så det kan gå. Planen med att packa idag inför resan är iallafall att hinna börja flyttpacka imorron.


Senare ikväll ska jag träffa Sandra och jag känner att det nog är dags att träffa brorsan också. Det har blivit ett tag sedan jag såg honom också.  

Här är min absoluta favoritbild på mig och min bror. Detta var i mars på hans bröllop då jag skulle sjunga, men micken var alldeles för högt ovanför mig... Brorsan fixade så klart till det :)


Jaja, nu ska jag packa klart.

xoxo

Av Banana - 11 juli 2010 21:37

Det här med kärlek har ju aldrig varit enkelt. Jag har dumpat killar och själv blivit dumpad. Under festivalen här i Kiruna såg jag en av de killar som dumpat mig. Han gjorde det på ett sjukt osnyggt sätt. Detta hände för ungefär 10 år sen. Vi hade dejtat i ca 2 veckor. En lördag kväll var jag och festade med mina tjejkompisar och han var på en annan fest. Vi hade bestämt att träffas ute på krogen senare. När vi sedan träffades sa han bara att vi inte hade så mycket gemensamt och att han inte ville träffa mig mer. Jag satt i entrén på en trappa och grät med mina tröstande tjejkompisar runt omkring mig som skramlade ihop till en taxi så jag kunde åka hem. Då ser jag killen gå förbi med armen om sin ex flickvän som var på besök i stan den helgen. Då var jag mest lessen. Min bror fick komma och trösta mig hela natten.

Dagen efter ringer killen för att be om ursäkt. Då var jag inte så lessen längre, utan riktigt riktigt arg. Jag skällde ut honom för allt han var värd och sen har jag inte sett honom, förrän nu på festivalen. När jag såg honom nu så kom jag att tänka på en låt jag skrev i skolan. Den handlade om honom och vilken gris han var. Enjoy ;)


Av Banana - 10 juli 2010 13:04

Insåg idag att något helt oförutsett och ganska skrämmande har hänt. Totalt inte mig att göra så eller att vara sån. Jag har blivit en sk morron människa. Jag antar att uttrycket "vanans makt är stor" har en sanning. Nu har jag ju jobbat med ett "vanligt" åtta-till-fem-jobb i drygt 2 månader och det har satt sina spår att stiga upp med tuppen varje morron. Det är första dagen på min efterlängtade semester och jag vaknade redan kl 10   

Det känns konstigt och främmande att vakna tidigt på en ledig dag och vara pigg. Btw så är det iallafall sjukt skönt att vakna en ledig dag och känna sig pigg och fräsch för att man inte festat kvällen innan. Funderar starkt på att inte dricka på ett tag. Haha! Gick nästan på den själv :P

Ska ju åka till Sötsnork nästa vecka och jag anar att det iallafall blir en utekväll då. Herreguuuuu va jag längtar! Ska bli så härligt att träffa henne igen. Jag mår som bäst när jag är i min närmaste väns närhet.

Innan det ska jag hinna med att skriva avtal på min nya lägenhet som jag äntligen får börja flytta in i till veckan. Ska bli najs att slippa bo hos mamma och pappa nu. Sedan ska vi hinna en sväng till IKEA. Blir nog inte att shoppa allt för mycket eftersom det är semester också. Tänk att det skulle klaffa så "bra". Hade varit bättre att bara ha semester kostnaderna nu och möbelutgifter senare...


En gång fattiglapp, alltid fattiglapp, eller??


xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards