Alla inlägg under juli 2009

Av Banana - 31 juli 2009 10:46

Sitter på praktiken just nu. Har 4 tillträden idag och sen heeeeeeelg :D

Ska bli skönt att få sova imorron på morgonen. Har känt mig nåt oerhört trött sista tiden. Tror det beror på stress igen (som vanligt).

Hade en dö-jobbig diskussion med min grabb igår. Det händer titt som tätt att vi har delade meningar om olika saker. Tror vi är lika tröga båda 2 på att försöka se saker från den andres perspektiv.

Men är det inte en typisk läggning hos killar, att istället för att ge medkänsla när man verkligen behöver det, så får man bara ett "jaha.. vad ska du göra åt det då?"

Antar att vi är olika i gen-uppsättningen, men kan verkligen en enstaka kromosom göra en sån stor skillnad hos oss!??? Tydligen måste det väl vara så. Man kan ju ta exemplet med personer som har Downs syndrom. Där är det ju bara en kromosom som fattas i genuppsättningen och ändå blir det så stor skillnad på personen ifråga.

Har inte sovit många timmar inatt. Blir lätt så när man ligger och funderar och inte kan släppa tankarna som snurrar i huvudet. Varför kan man inte bara stänga av när man känner för det? Som en on/off knapp.. Praktiskt skulle det va!

Av Banana - 30 juli 2009 19:16

Tänkte det skulle bli skönt att bara va hemma och slappa en kväll utan några som helst måsten. Har dock kommit fram till att jag inte är så bra på att vara varken ensam eller sysslolös. Blir galet rastlös. Har iaf snackat med mamma idag och hon bad om ursäkt för vad hon slängde ur sig sist. Inte för att vi brukar snacka varje dag, men när man är osams känns några dagar som en evighet att inte prata. Jaja det verkar vara löst iaf... Men det gör fortfarande ont, hennes ord. Kanske går över senare.


Ingen, verkligen INGEN hör av sig idag. *suck* det är aptrist :(

Av Banana - 30 juli 2009 07:34

Man bara knallar på, dag ut och dag in, helt utan någon som helst anledning eller strävan mot nånting. Eller jo, det är klart man har en strävan mot nåt, men sen då?? När ska man nånsin kunna sluta jobba mot ständiga mål och bara njuta? När blir man lycklig?

Känns som att det finns en stor tomhet i livet, men hur kattsingen ska man lyckas fylla den när man inte ens vet varför den finns där?

Är verkligen meningen med oss att äta, jobba, sova, dö? Har så sakteliga börjat fatta att det nog inte är nåt större syfte med oss människor. Varför skulle vi vara viktigare eller på något sätt bättre än någon annan art?? 


Allt handlar om artens överlevnad. Sen kan man ju välja hur kul man har det under den korta tid vi får. Jag uppfyller nog alltså aldrig mitt syfte som en individ i artgruppen eftersom jag inte kmr skaffa barn. Mitt personliga ego sätter stopp för om jag är relevant eller inte. Ur historiskt perspektiv finns jag inte. Jag blir lika med noll. Fast mig kvittar det. Det där beror ju helt på hur man ser på saken och jag kan ärligt säga att jag inte anser det vara en bra idé att föröka sig bara för sakens skull.


Jaja, dags att äta, jobba, sova ikväll och så småningom (om några år förhoppningsvis) dö.



Av Banana - 29 juli 2009 08:57

Annars brukar vardagkvällar inte vara nå speciellt. Sitta hemma och se på tv lr liknande. Igår iaf åkte jag till söder och mötte upp en kompis och hennes kompisar. Dom hade precis ätit på en restaurang. Vi satt där en stund och snackade skit. Gick sedan till ett biljardställe på odenplan och spelade biljard. Skulle sedan gå på ngt ställe vid slussen, men då avvek jag och åkte hem. Orkade inte flänga runt med tanke på praktik och tidig morron idag.

Trevligt var det iaf :)

Av Banana - 27 juli 2009 07:45

Usch vad jag fortfarande inte är helt människa.. Jättetrött. Tanken slog mig att ringa jobbet och säga att jag dyker upp senare, men beslöt mig för att stiga upp iaf efter att larmet ringt ett antal ggr. Började kolla på Thelma & Louise vid tolvtiden igår kväll. Som tur va somnade jag ifrån filmen efter ca 5min. Har ju ändå sett den förut, så ingen fara skedd.

Har beslutat att inte prata med min mamma på några dagar nu. Hon sårade mig nåt oerhört igår genom att ge en syrlig kommentar. Hon vet precis vilka punkter som är riktigt ömma och eftersom hon valde att sjunka så lågt som hon gjorde så orkar jag inte snacka med henne på en stund. Antar att såna grejer tar xtra hårt när det kmr från människor som man bryr sig om mest.

Avslutade helgen igår med en sväng till IKEA. 

Dags att ta tag i en ny dag och en ny vecka.

Av Banana - 25 juli 2009 21:12

Oj vilken härlig och skrattfylld dag det varit på grönan! Helt oslagbart.

Åkte en massa karuseller och pirret i magen, adrenalinkickarna och det sjukt bra vädret har gjort mig totalt slut.


Var väldigt nervös för att åka den nyaste attraktionen Inzane. Men det är nog den roligaste karusellen jag nånsin åkt! Fritt fall är alltid mys. Tyvärr var kön till TILT (den 2a versionen av fritt fall) alldeles för lång för att orka stå i den. Trenden med långa köer spred sig eftersom till alla andra karuseller oxå och energin började tryta för oss båda. Åkte hem.

Nu blir det mat, film och bara ta det lugnt. Orkar inget annat.


Dagens qoute: Tjej, ca 14 år, stiger av efter att just åkt Inzane.

- Fan jag blev rövknullad av den där grejen i mitten. Vi åker den igen!


Av Banana - 25 juli 2009 10:44

Gårdagskvällens quote: "Vadå syns det? Visar jag bröstet?"


Angående en kompis jag bad posa inför kameran. Tydligen hade hon ett linne på sig som kunde bli mer avslöjande än vanligt...


Annars var det en lyckad kväll. Började hos Mallan med en massa skitsnack och roliga människor. Utgång på club XL. Dans HEEEELA kvällen. Jag är slut i fötter och ben idag kan man säga. Underbar musik! Avslutade med McDonalds och ett totalt onödigt drama. 

Däckade direkt vi kom hem. Är oförskämt pigg idag. Inte alls bakis. Snart dags för grönan :)

Av Banana - 24 juli 2009 11:47

Sitter på kontoret och har absolut ingenting att syssla med. Lite trist måste jag säga. Direkt min handledare kmr tillbaka från sitt intag ska jag dela reklam igen. Känns som att min stackars kropp är totalt överansträngd...

Vilken morron det blev sen. Trodde jag bara hade slumrat ca 5min när jag vaknade. Var sjukt trött fortfarande. Segade mig upp. T-banan var försenad eftersom det var stopp i trafiken i Skanstull. Bara att snällt sitta och vänta. *suck*. Vädret är mulet. Det har regnat typ hela natten. Älskar verkligen regn och rusk. Luften blir så skön på nå sätt (oj vad flummigt det där lät då :P )


Får se när min handledare dyker upp, inte så kul att bara vakta telefonen. Särskilt inte när det knappt ringer nån. Ingen som har tid med bostadsaffärer när dom är bortresta. Semester antingen på soliga kanarieöarna eller som dom säger här i Sthlm på sitt "lantställe".


Jaja, verkar bli en rolig helg iaf :)

Brasiliansk klubb på bar XL ikväll och grönan imorron. Weeeeei!

Ovido - Quiz & Flashcards