Alla inlägg under februari 2009

Av Banana - 28 februari 2009 17:58

Oj vilken kväll det blev  igår! For ut på Kellys. Skön atmosfär och trevligt klientel. Gillar rockkillar med långt hår. Således hittade jag en sån och blev fyllekär. Första jag frågade honom var: "Var har du varit hela mitt liv?"

Sen var det vi:) Jag och han gick och käkade kebab efter stängning och for sedan hem till honom i Flemingsberg. Fint hus med en rysk inneboende, som jag väckte mitt i natten genom att kasta mig i hans säng med ett glatt HEJ!

Han skrek bara stick och jag sprang fnittrande ut. Somnade vid 6 på morgonen och vaknade vid tio. Trött! Killen körde mig tillbaka till Rågsved, men väl framme upptäckte jag att mobilen var kvar hos honom, så vi vände tillbaka. 

Väl hemma igen gjorde jag en helt sjuk upptäckt.. Hans pass låg i min väska. Det hade bara hamnat där på ngt underligt sätt :p

Har ingen aning om hur det gått till. Ringde honom (hade hans nr då han försökt ringa min telefon tidigare när jag upptäckte att den va borta) och bara skrattade. For på stan och shoppade, det va jobbigt. Hittade nya kläder som jag ska ha på konserten som börjar om en timme. Nu är det dags att göra mig i ordning.


Av Banana - 27 februari 2009 22:50

Älskar redan den här dagen. Vaknade precis en minut innan larmet ringde. Sweet, bara chilla framför tv-shop, tills de va dax att stiga upp.

 När ja kom till busshållplatsen blev jag glatt överraskad av att en klasskamrat skulle med samma flyg. Det blev ännu bättre när vi märkte att vi skulle sitta bredvid varandra. Arlanda i all sin prakt men macfeast smakade bäst på t-centralen :)

Efter en lång fika på en och en halv timme i skanstull (ensam) träffade jag Anna, en barndomskompis som är helt underbar.

Vi tog vårt pick och pack å drog och klättrade, första gången för mig. Det va så kul!!!! Jag e stolt:D

Efter det, middag lite vin och sen vidare till Daniel en störtskön kille (köpt en öl för 130 spänn på bolaget).

På vägen fick jag ont i fötterna och som man gör i Norrland åkte tummen upp. Efter en sekund tvär nitade en bil. En kvinna tack och lov! Vi klev in och fick skjuts ungefär 200 m. Hon tackade oss för att hon gjorde Stockholm säkrare.

Tack underbara människa! Jag älskar livet!

Av Banana - 26 februari 2009 15:24

Ja nu ska jag packa.. snart, tänkte jag. Vaknade rätt tidigt idag för att hinna tvätta, så man har nå kläder att ta med. När jag tog sängkläderna från sängen så hittade jag en saknad strumpa i ett örngott. Konstaterade att jag inte är någon prinsessa eftersom jag inte känt av den överhuvudtaget. Eller så kanske det måste vara en ärta, men jag tvivlar på att min rödblodiga kropp och själ skulle reagera på den heller...


Imorgon på morgonen ska jag fara. Upp tidigt alltså. Förhoppningsvis är jag så trött att jag inte hinner bli på helspänn inför flygningen. Jag avskyr att flyga! Genom mitt sociala arv lider jag tyvärr av flygfobi. Men samtidigt är det så mkt värt att det tar så kort tid att ta sig från punktA till punktB, så tåg har aldrig lixom varit en valmöjlighet i mina ögon. Har viktiga saker att göra än att sitta på en buss eller ett tåg så länge. Så jag biter ihop och hoppas att jag överlever.


Har en hel del att göra nu... Ska packa, vaxa benen, lämna hårtussen till barnvakten och färga håret. Skulle åka skidor, men fastslog att jag inte hinner det. Har ändå sportlov nästa vecka, så då lär det finnas mer tid.

Stockholm och Globen nästa! Woooohoooo!!!

Av Banana - 25 februari 2009 21:08

Jaha det vart pengar idag, den mest efterlängtade dagen varje månad... Såklart betalat räkningar och gjort av med diverse kosing på både ditten å datten. Hade kommentering av argumentationerna idag. Mkt intressant att höra allas inlägg.

Soligt vårväder hela dagen.  Skulle gå på step-up idag, men det var visst inget pass förrän imorron.. Men men det blev styrke och kondition i gymmet istället. Funkar det med:) Skulle gå och handla lite på vägen hem, men tyvärr glömt kortet hemma. Ack så klantigt av mej. Får ta det imorrn istället då.

Har faktiskt ätit semla idag oxå.. Kunde inte motstå, det är ju så gott :P

Av Banana - 24 februari 2009 20:54

Jag känner mig riktigt glad å lite pirrig i magen.. Fast pirret är inte riktigt så där jättemycket men litegrann.

Ska träffa Honom nästa vecka :D Jag har dessvärre inte tid den här veckan men nästa har jag ledigt från skolan. Jag tror tyvärr inte att Han är så seriös, men det är bara att ta det lugnt och se hur det blir. Gillar verkligen Honom.


Har till min stora förtret upptäckt att jag är en hopplös romantiker som faller pladask när jag väl träffar någon jag finner intressant. Vadå självbevarelsedrift?? Vad är det????


Jaja.. har fått mig en semla/hetvägg/fettisdagsbulle idag. Mums! Såååå gott! 

Tänk att lite vetebröd med mandelmassa, grädde och florsocker kan vara så gott. Tror jag ska göra som Ture Sventon och börja äta temlor lite oftare (dock inte lika ofta som Ture, för då ser man väl själv ut som en temla efter ett tag). Kramas mer och följ alltid hjärtat... Eller Äsch, ta bara dagen som den kommer njut av livet.

Av Banana - 24 februari 2009 10:55

Har föreläsning med samma lärare som tidigare nämnts. Orkade bara sitta där fram till första rasten, för han sitter bara och mumlar. Inget vettigt kommer ur den gubben. Så, passade på att söka upp en dator och skriva kommentar till en argumentation som skickats till mig av en klasskamrat. Det är så skönt när man väl kommer hem från skolan att inte behöva plugga hela kvällen, så nu är jag skitnöjd med mig själv för jag blev precis klar:)

Får hoppas på åtminstone en semla idag och bara softa framför tv;n ikväll.

Av Banana - 23 februari 2009 22:23

Hade en lång diskussion med en Bästis för en stund sedan. Kom fram till att alla människor runt omkring dig kan delas in i 7 kategoreier:


1. Trevliga prickar. Människor du inte känner så bra, men gillar att vara runt för att dom är just Trevliga prickar. Lättsamma, roliga till naturen.

2. Bästisar. Människor du känner att du kan öppna dig för. Nära vänner som vet det mesta, om inte allt, som händer i ditt liv. Såna du kan ringa kl5 på morronen vad det än gäller. Dessa människor är inte så vanliga att hitta, så om du hittar någon sån, se till att inte tappa bort den.

3. Familj. Såna människor som du älskar från födseln. Mamma, pappa, syskon, kusiner osv. Även i ett förhållande eller ett äktenskap blir man en familj. Om ett förhållande tar slut eller om man skiljer sig kan den andra parten fortfarande ses som familj. Den personen kan oxå övergå till att vara tex en bästis, en trevlig prick eller någon annn av de 7 kategorierna.

4. Trastilltufsare. Det här är människor som har en alldeles egen inverkan på just dig. Såna som får hjärtat att slå lite snabbare och får dig att bli helt till dig i trasorna. Såna som är lite svåra att släppa tankarna på och som får dig att le lite mer än vanligt när du tänker på dom.

5. Tillfälliga trastilltufsare. Ja dom flesta av oss har, mot bättre vetande, dragit hem någon tex från krogen för att denna person verkat väldigt tilldragande just den kvällen. Denne person har fått dig att bli alldeles till dig i trasorna för tillfället. Dessa människor övergår oftast till trevliga prickar eller grå massa.

6. Grå massa. Dessa människor har du eg ingen relation till eller några som helst känslor inför. Bara grå massa i dina ögon.

7. Skitstövlar. Ja det goda kommer ju oftast med en mindre bra sida oxå. Skitstövlar är dom människor du inte alls gillar eller känner avsmak inför. Kan vara såna som sårat dig eller bara är allmänt vidriga.


Av Banana - 23 februari 2009 20:28

Ja vad ska man säga?? Bara en typisk måndag. Hade svårt att somna igår pga oron när det gäller mamma. Väntar på provsvaren från läkaren. Får hoppas att det inte är allvarligt... Nåja, hade svårt att somna, alltså svårt att vakna. Masade mig upp ur sängen klockan 11. Pluggade till tretiden, sen gymet. Körde bara konditionsträning idag, vilket var ganska skönt. 40min på trappmaskinen. Sen hem, käka och duscha å sen plugga igen. Astrist, men blev äntligen klar med en uppgift som ska vara inne imorron. Det är iaf ganska skönt:)

Nu ska jag bara softa och fixa mina naglar.. De håller på att falla sönder.

Ovido - Quiz & Flashcards