Alla inlägg under september 2010

Av Banana - 28 september 2010 19:30

Nu har jag gett upp vad gäller alla grabbar jag dejtat sista tiden. Brandmannen dök upp med en annan tjej som är några år yngre än mig. Det verkar som att killar antingen vill springa fram i 100 och typ lova guld och gröna skogar efter en timme, eller så vill dom absolut inte binda sig och dejta hela stans tjejer samtidigt. Det verkar inte finnas något mellanting, iallafall inte i den här stan.

Så nu, hör och häpna, tänkte jag ge nätdejting en chans. Fick idén efter att ha pratat med en god vän i lördags. Hon är nykär och jättelycklig och killen träffade hon på en dejtingsida. Samma med en f.d jobbarkompis till mig. Vi jobbade ihop i P-town och nu bor hon här i Kiruna med en kille hon träffade på nätet. Så, jag tänkte, varför inte testa!? Det kanske finns nån vettig karl där :P För i Kiruna finns dom iallafall inte.

Har reggat mig i söndags, men tyvärr har ingen bild jag laddat upp som profilbild blivit godkänd. Och jag börjar få slut på bilder på mig själv. Har en massa bilder tagna tillsammans med andra personer och såna får man ju inte lägga ut.. Jaja jag kanske får ta en ny bild och försöka. Kanske dags att ta en snart...


Nu blir det att ta det lugnt resten av kvällen (som vanligt).


xoxo

Av Banana - 25 september 2010 10:07

Ja som ni kanske anar av rubriken så stornjuter jag av att det äntligen blivit helg med hela 2 dagars ledighet. Igår på jobbet kom tjejen jag vikarierar för och hälsade på. Hon hade med sig sin lilla flicka på 3 1/2 månad. Gissa om jag fastnade med henne i famnen. Fikarasten blev typ en timme lång och efter det packade jag ihop min prylar och gick hem.

Jag vet inte nu, men någon gång i framtiden vill jag absolut ha barn själv och det är nog dags för mig att börja spara till det i så fall. Det här med att hitta en kille att dela livet med och skaffa barn, det är inget jag längre förväntar mig. Händer det vore det ju underbart, men om det inte händer vill jag ju inte vara barnlös för det. Så då blir det att åka till Danmark och inseminera.


Igår tvättade jag efter jobbet, vilket var väldigt nödvändigt eftersom jag börjat använda min sekundära garderob, dvs de kläder jag inte använder alltför ofta och som inte sitter lika bra som min primära garderob. Brandmannen var och hälsade på efter det och vi kikade på en grymt bra film, "Brothers". Sen gjorde vi ingenting tills vi båda var så trötta att vi höll på att somna. När han hade gått hem vid ett tiden fastnade jag i en film på tv, så det blev inte så mycket sömn för mig. Har svårt att sova på morgnarna då solen lyser in.


Idag blir det att umgås med Sandra och det lutar åt utgång :)


xoxo

Av Banana - 19 september 2010 14:07

Det blev fest i helgen. Inflyttningskalas hos Janne. Väldigt trevligt och roliga människor.

Kom på i sista stund att jag inte hade nån present. Vilken tur då att jag vunnit 2 dessertskålar i ett lotteri som jobbet anordnade. Perfekt.

Snälla Sandra kom förbi och hämtade sin slips som hon vunnit i samma lotteri och samtidigt körde hon mig och Konny till festen. Blev ett par varv runt kvarteret vart Janne bor innan vi hittade rätt ingång. Väl framme flödade alkoholen (som det brukar vara) och det vart mycket snack och musik. Märkte efter ett tag att Konny var försvunnen. Han hade gått och var på väg till krogen. Ringde honom och övertalade honom att komma tillbaka och följa med oss andra istället till ett annat ställe. Satt på den första baren en stund sedan gick vi till ett dansställe. Väl där fick inte Konny komma in, då han hade druckit för mycket, så jag gick själv. De andra vart kvar på Landströms. Åh herregud vilken galen kväll det blev! Vete tusan vart mitt vett och min sans var, men dom fanns inte i närheten av mig iallafall. Bara att försöka skratta åt det så här i efterhand, men lite skäms man ju när man gjort sig på fyllan. Får bara hoppas någon annan är värre inom kort så glöms allt det man själv gjort bort.


Söndag var en mindre rolig dag. Mådde inte alltför bra... Antar man fick vad man förtjänade.


Apjobbig och stressig vecka på jobbet så här långt. Det har varit så mycket och man har knappt hunnit börja med en sak så har det dykt upp något annat som är mer akut. Puh! Jag längtar efter helgen.


Som tur är behöver jag inte laga någon mat idag. Var hos mamma och pappa och käkade igår och fick med mig massor med rester hem :)


Måste bara luska ut vad jag ska ha med för lunch till jobbet imorron. Annars är det städning som gäller för min del idag. Hurra!


xoxo

Av Banana - 18 september 2010 11:00

Kom hem igår efter en hel dags resande. Tog tåget från Bollnäs till Arlanda igår eftermiddag och sedan kvällsflyget till Kiruna. Var en ganska trevlig resa trots det faktum att det bara var en massa tanter i övre medelåldern och jag... Fast såna kan vara riktigt roliga dom också.


Blev att gå och lägga sig rätt kort efter att jag äntligen kommit hem. Var så sjukt trött. Fick även bekräftat imorse att jag gjorde alldeles rätt i att strunta i killen som drog och lämnade mig på vår gemensamma semester. Kloclan 02.54 hade han skickat ett sms som löd "Kramas busa etc?"


Haha! Stackaren var väl ute och trodde jag skulle vara en enkel lösning. Yeah right! Ingen respekt alls, precis som jag kände det tidigare. Och nu, bekräftat.

Har faktiskt inte varit med någon på ett bra tag nu och det är helt självvalt. Har blivit sjukt kräsen när det gäller grabbar och vem som får komma innanför mina trosor. Vill inte hoppa i säng med vilket drägg som helst ju.

Och tyvärr verkar den här stan vara full av just drägg. Alltså ganska grabbfritt för mig just nu. Dejtar brandmannen ett tag sen får man se om det blir nåt. Annars kan man ju skita i honom också. Jag menar, det spelar ju inte så stor roll när allt kommer omkring :)


xoxo

Av Banana - 16 september 2010 08:08

Efter en skumpig natt på tåget är jag, Eva och Inger (mina kollegor) framme i ett regnigt Bollnäs. Drack lite rödvin igår kväll i restaurangvagnen som var proppfull av skånska fjällvandrare. Trevligt :)


Trång sovkupé med 3 bäddar ovanför varann fick jag översta slafen. Helt ok för min del. Kunde sova förvånansvärt bra för att vara på tåget. Sen vete tusan om det berodde på vinet eller på grund av utmattning efter en dag på jobbet och resa på det...


Nu sitter vi alltså här i väntan på dagens aktiviteter. Ska bland annat åka till en linfabrik och ikväll ska vi äta middag på en ångbåt som ligger i hamn en bit härifrån. Får hoppas man orkar med hela dagen och kvällen. Vaknat kl 5 och känner mig allmänt död...


xoxo

Av Banana - 13 september 2010 21:26

Efter en typisk måndag på jobbet var det dags att gå hem till morsan och farsan. Plockade ihop en del prylar som jag tänkte ta med mig hem idag. Middag med hela familjen. Fisk, potatis, rabarber/jordgubbspaj med vaniljsås till dessert. MUMS!


Brorsan och hans fru kom dit i sin nya bil så det blev inte att forsla hem alla grejer då hela familjen packade in sig i deras nya toyota för att ta en åktur samtidigt som jag fick skjuts hem. Gillar verkligen att umgås med min familj. Medan vi alla var hos mamma och pappa kom min kusins son förbi för att sälja jultidningar. Blev en del att handla därifrån. Bl.a en kalender med snygga killar. För första gången behöver jag ju inte bry mig om va nån gnällig grabb tycker ;P


Snart väntas Dexter :)


xoxo

Av Banana - 12 september 2010 11:02

Blev en riktigt bra lördag igår, trots att det var den 11 september. Får alltid en lite kymig känsla den dagen då tankarna går tillbaka till 2001 samt den dagen jag besökte Ground Zero. När man väl var där vällde känslorna bara fram och jag började gråta, trots att där bara var en byggarbetsplats. Det räckte att veta vad som hänt, så ville jag bara därifrån. Långt därifrån.


Hur som, igår kom Sandra hit och färgade mitt hår. Blev superduper-bra! *Thanx Sandra* :)


Lite mat på det och sen gick jag och Emil ut och promenerade. På vägen hem till mig hyrde vi film. Han gick hem vid halv 2 och jag tycker väldigt synd om honom med tanke på att han skulle upp kl 6 idag och jobba. Jaja, han kunde ju gått tidigare. Det var ju inte riktigt jag som tvingade honom att vara kvar. Nu är det dags för frukost, sen tvättstuga och matlagning.


xoxo

Av Banana - 11 september 2010 15:46

För ett bra tag sen nämnde jag bilder från min borg och här är några som tidigare utlovat :) Börjar med köket sen badrum, hallen och till sist lite bilder från vardagsrum/sovrum. Love it <3


 


                          

Ovido - Quiz & Flashcards