Alla inlägg under oktober 2009

Av Banana - 28 oktober 2009 20:22

Jag har sådan sjuk ångest över denna tenta. Ångesten håller mig vaken halva nätterna vilket gör det ännu svårare att plugga och hålla koncentrationen igång. När jag väl somnar så kan jag inte heller påstå att jag blir utvilad. Inatt vaknade jag av att jag fick en armbåge i huvudet. Jag hade rullat över min grabb, bokstavligt talat, och han försökte väl putta bort mig halvt sovandes. Yrvaken gick jag på toaletten, sedan tillbaka och somnade igen. Denna gång på min egen sida av sängen...


Skulle behöva något bra sätt att slappna av och glömma allt annat en stund. (Allt annat=tentan).

Av Banana - 27 oktober 2009 19:50

Tänkte på det idag. I min barndom har fredagar alltid varit fyllda av mys tillsammans med familjen. Det var alltid den godaste maten, "lördagsgodis" och se på fredagsunderhållningen på tv tillsammans och som barn få stanna uppe extra länge. Har senaste tiden upptäckt att jag själv anammat denna tradition och det känns verkligen oerhört viktigt att stanna upp och bara njuta av min grabbs sällskap i slutet på veckan, äta gott och bara vara tillsammans. Vardagarna går alldeles för fort med alla måsten och trötthet.


Jag är imponerad av min mamma, som trots att både jag och min bror flyttat ut för lääääängesen, håller det vid liv, bara för att hon och pappa ska kunna mysa. Pratade med mamma för ett tag sedan och grannen hade varit förbi en vanlig fredagseftermiddag och reagerat att mamma varit så uppklädd. Grannen undrade varför och om mina föräldrar skulle gå ut. Mamma hade väl inte reflekterat mer över sin klädsel, utan tycker det är en självklarhet att ibland klä upp sig för att vara fin för sin egen man. Att mina föräldrar, efter 20 års äktenskap och 30 års förhållande, fortfarande bryr sig om såna saker... Jag är imponerad!

Av Banana - 26 oktober 2009 17:13

Pluggat med gott sällskap typ hela eftermiddagen. När huvudet höll på att koka upp efter en lååååång uträkning av inkomst i näringsverksamhet, gav vi upp. Orkade inte mera. Fått nyplockade ögonbryn oxå. Najs:) Skönt att slippa stå och noppra själv denna gång. Thanx Linda! Snart boxning. Hoppas det går bra.

Av Banana - 24 oktober 2009 12:31

Tack än en gång! Jag vill tacka de underbara meteorologerna som för andra gången jag ber om väder, hörsammat min önskan och utnyttjat kontakterna med vädergudarna. Det är vitt på marken. TOTALT UNDERBART!!!!


Idag mister jag oskulden... Ja, det vill säga Skellefte-hockey-mani-oskulden. Antar att det är dags. Och sen måste jag ju passa på att prova gå på hockey innan jag drar härifrån igen. Måste ju kolla vad "all the fuzz is all about". Sjukt hypat dock så jag lär väl bli besviken...

Det är för övrigt ett perfekt tillfälle för alla skurkar (som inte är Skelleftebor, för dom är ju på hockey) att göra inbrott om det är hemmamatch här. För då är ingen Skelleftebo hemma. Dom är i isladan och kollar på hockey.


Skulle egentligen behöva plugga, men vem kan hålla sig inne när det är supervacker snö överallt utomhus!!??

Av Banana - 22 oktober 2009 18:48

Blev inte att städa idag. Men däremot cyklade jag iväg till några vänner och fick en hel del pluggat tillsammans med dom. Kan bara inte koncentrera mig när jag sitter själv. Jag bara ger upp och skyller på att jag måste göra både ditt och datt.

Efter att ha pluggat till huvudet höll på att spricka åkte jag till gymmet och tränade. Tog det ganska lugnt, men det gick bra iaf. Sen till stan och hämtade paketet. Äntligen har jag återfått en efterlängtad vindjacka som är helt perfekt för skitvädret som är nu.

Kom hem, duschade och käkade. Nu ska jag bara chilla resten av kvällen tror jag :)

Av Banana - 22 oktober 2009 10:21

Enda gången man riktigt känner för att städa, är när det inte är alltför länge kvar till tenta. Bara älskar att torka damm från varenda liten vrå i hela lägenheten. Och bara för att dra ut på det så är det bland det roligaste som finns att till och med rensa avloppet. Håller gärna andan för att inte kvävas av den hemska odören. Allt som ger en bra ursäkt att inte behöva plugga och inte behöva känna ångesten krypa på och bli alldeles överväldigande är totalvärt.

Det bästa är nog att städningen hemma hos mig och min grabb glömts bort en lite längre tid än vanligt. Så det kommer ta typ hela dagen att få det rent.


Annars har jag en massa ärenden att göra idag. Handla diverse små-tjofräs och hämta paketet som kom igår. Innehåller några jackor. Kära Anna har skickat dom åt mig. Glömde ju dom i Stockholm när jag flyttade tillbaka hit i augusti. Och nu kan dom behövas. Det är kallt. TACK!


Sen bara MÅSTE jag hinna träna idag oxå. Få bort lite av den brännande träningsvärken som kom av gårdagens tripp till gymmet. Sen så är det ju torsdag. Och det betyder träningsdag. Bara ta sig i kragen och fara dit. Så, vad göra först??

Dricka mera kaffe, så man vaknar kanske...

Av Banana - 21 oktober 2009 19:29

Nu har tenta ångesten kommit ordentligt och helt plötsligt känns det som att hela livet blir apjobbigt och jag känner mest för att lägga mig i ide och vakna när allt är över. Typ i mars när våren uppe i fjällen börjar komma och man kan vara ute utan att frysa ihjäl...

Här är det kallt, men ingen snö. Det är nåt slags limbo mitt emellan ett snövitt paradis och ett slaskigt helvete. Vet inte vad som är värst i det fallet.. Slask eller bara mörker. Å kallt. Usch nu får vintern komma! Jag väntar. Så snälla alla meteorologer som råkar läsa detta; Än en gång ber jag Er att tillkalla vädergudarna och fixa lite, nej massor med underbar snö. Ni fixade ju biffen senast, när jag bad om regn. Tack på förhand! Nu ska jag och träna. Hajda!

Av Banana - 19 oktober 2009 18:37

Var och bowlade med min grabb fredag kväll. Så klart fetförlorade jag och så klart blev jag jättesur (som den envetna sämsta förloraren i världen jag har en tendens att vara). Hyrde även filmer. Kollade på 7 pounds med Will Smith i huvudrollen. Väldigt bra måste jag säga.


På lördag kom en vän över och vi pysslade på med lite grejer. Planerar en grej här lite längre fram, med bland annat lite tävlingar. Sedan fixade vi till oss och gick på fest, där min grabb var och festade tillsammans med sitt fotbollslag. Även min väns kille var där, eftersom han oxå spelar i samma lag. Efter en stund där ser jag min vän och hennes kille smyga in i en skrubb. Dock såg jag och min grabb till att en annan kille bankade på dörren och min vän och hennes kille kom ut ur skrubben lite lätt generade. Kvällen quote; "Det hann inte bli så spännande." Av min vän som just kommit ut ur garderoben.

Det var avslutningsfest med middag och hyrd pub på ett av uteställena i stan. Det var trevligt och ganska roligt. Väldigt lättsamma glada människor måste jag säga.


Söndag var vi först till min grabbs farmor/farfar och firade födelsedag. Sedan var vi till hans mormor/morfar och firade födelsedag där oxå. Men det är bra att kunna slå 2 flugor i samma smäll :)

Ovido - Quiz & Flashcards