Alla inlägg under augusti 2009

Av Banana - 30 augusti 2009 12:53

Hur vet man att den man är tillsammans med är den rätte?

Fick veta igår att man ska lukta sin partner på sidan av näsan, just i vecket vid näsvingen. Där bildas tydligen äckliga fettsyror och alltså bildas det även en äcklig lukt. Känner man att man kan stå ut med den lukten, så är det den rätte! ;D

Av Banana - 30 augusti 2009 12:32

Efter en ganska lugn fest på fredag, vaknade jag ändå sjukt bakis igår. Jag gick och mötte upp Linda. Vilket kärt återseende! Det var 3 månader vi senast träffades, men det kändes ändå som att det var i förrgår.

Vi tog en promenad till närmaste café och satte oss där och surrade en stund. Gick hem, lagade lite käk och la mig i soffan framför en film och slötittade litegrann. Efter ca 10min fick jag ett sms av Linda. "Kom hit! Jag saknar dig!"

Svårövertalad som jag är drog jag mig upp ur soffan och gick hem till Linda och hennes kille. Tog det allmänt lugnt. Sprättade en cider och hade kvalitetstid. Min grabb kom förbi efter han slutat jobbet och vi åkte och käkade på matfesten. Linda och jag satt här, drack litegrann och mådde gott. Min grabb åkte iväg till Lindas kille för att se på fotboll. Najs! 


Efter ett antal timmar dök grabbarna upp och skjutsade oss till studentpuben. Direkt vi kom dit bar det iväg på fest. Så vi gick aldrig ens in på puben, utan vände i dörren. Stället var packat med folk och det var sjukt bra stämning. Vid halv 4 snackade en kompis om att det drog ihop till efterfest hemma hos honom. Eftersom han bor inne i stan tyckte jag det var en jättebra idé att följa med. Då hade jag ju bara en gata hem. Gick bara in och lånade toaletten och sen gick jag hem. Där låg min älskling och sov så sött och jag blev glad i hela mig när jag fick se honom. Hur kommer det sig att man kan sakna någon, bara för några timmar? Jag menar, vi bor ju ändå ihop. Men det kändes som att vi knappt hann se varann igår. Det var iaf en underbar känsla att komma hem till honom!

Av Banana - 28 augusti 2009 15:43

Haha! Igår när vi kom hem på kvällen fann vi en lapp på köksbordet. Min grabb hade ringt till hyresvärden dagen innan och bett dom komma förbi och fixa stoppet i vasken i köket. Så här löd meddelandet:

Quote; Tjena! Va förbi och rensade upp i diskhon. Hoppas det känns bättre än förut. HSB Norr Patrik


Tack Patrik på HSB! Vi fick oss ett gott skratt. Det är ju väldigt betungande att ha stopp i vasken :P Så ja! Det känns verkligen bättre än förut :D


Av Banana - 28 augusti 2009 12:07

Jag insåg igår hur mycket jag saknat mina vänner här uppe i norr. Kom att tänka på det när jag fick ett sms från en av dom. Vi hade bestämt att käka lite gott, dricka lite vin och bara vara. Det är sånt som vi gör bäst. Efter det ska vi ut på "matfesten". Där ska vi även möta upp grabbarna. Hade jag fått bestämma skulle vi gått ut och dansat någon annanstans istället, bara hon och jag. Fast det kan ju bli roligt iaf.


Jag lääääääängtar och väntar nu tills min underbara Sötsnork kommer till P-town. Självis åker jag dit och hälsar på då. Weeeeei!!!! Klart det blir en runda på sunk-puben vi alltid går på. Saknar henne nåt enormt. Jag har dock sjukt svårt att tro vi kommer slå vår senaste utesväng. DEN var helt oslagbar! Man kan lätt påstå att vi slog världsrekord i att "helkvälla". Totalt sanslöst, sinnessjukt och tokroligt. Och ja, jag har levt på den kvällen läääänge. Många skrattanfall vid blotta tanken!



Av Banana - 27 augusti 2009 23:52

Har varit ut på landet med min grabb idag och hälsat på hans farföräldrar. Fika, prat och middag. Trevligt. Är sjukt trött idag igen. Det verkar vara ett återkommande fenomen att jag lägger mig och sover alldeles för sent på natten. Och imorse skulle vi dessutom upp aptidigt och åka. En stor mugg kaffe och en red bull senare var jag vaken, men mådde lite halvtaskigt. Stackars mage. Anar att katarren gottar sig åt sin återfödelse som nalkas inom en snar framtid. Den väntar på rätt tidpunkt att slå till. Och den är inte blyg att göra sig påmind mellan varven. Måste börja sova, sluta stressa och försöka se det goda i livet. Men det goda verkar ha gått och gömt sig någonstans där det är väldigt svårt att se skymten av det.

Antar att det kanske ger upp och kommer fram en dag. Nu, tack skulle jag vilja säga..

Av Banana - 25 augusti 2009 17:56

Idag har det inte hänt särskilt mycket. Efter att inte kunnat sova nämnvärt inatt, tog jag sovmorron. Steg upp, käkade frukost. Gick ut för att springa. Efter ca 10min insåg jag hur trist det är att vara ute och springa, särskilt när man inte har ett headset som fungerar så man kan lyssna på musik.

In igen efter en tämligen kort runda sen gjorde jag situps till Olas Natalie. Vet inte varför, men den är en stående situps låt för mig. 

Bakade dubbel sats med frallor. Sen gjorde jag köttbullar. Tyckte det var ganska roande att lyssna på mina gamla skivor. Lyssnade på LOK. Hur länge sen var inte det egentligen. Det blev iaf köttbullar, potatismos, svampsås och broccoli. Smaskens! Nu är det ryggläge som gäller en stund, sen ska jag och min grabb ta en promenad. Om jag orkar vill säga... :P


Av Banana - 24 augusti 2009 21:53

Pratade med min vän som var här tidigare. Diskuterade blommor och hur dom har en tendens att alltid vissna och dö.

Hon; "Ja det där har av nån anledning blivit bättre sen jag flyttade in med min kille."

Jag; "Ja dom får väl mer koldioxid när ni båda står och flåsar på dom, haha!"

Qoute; Och så pratar vi så mycket, så då läcker det ju ut.


Av Banana - 24 augusti 2009 15:27

Insåg idag att detta kommer ta tid. Gick ner på stan en sväng och jag började direkt undra var alla människor tagit vägen. Kände mig som ett ufo, då folk riktigt stirrade på mig. Hade helt glömt hur det är i småstäder. Det är konstigt så fort det gick att vänja sig vid Stockholm. Har sjuk hemlängtan just nu:(

Vill inte vara här. Fast jag får ge det lite tid. Kanske blir bättre den här gången.. En kär vän kommer över och äter med mig ikväll, vilket ska bli såååå roligt! Har verkligen saknat henne!


Annars har jag suttit på arb.förmedlingen en timme och väntat. När det till slut var min tur fick jag bara veta att jag inte har rätt till någon a-kassa, eftersom jag ska plugga. Waste of time! Anser att Stockholm är mitt hemma och det verkar som att folket där nere är trevligare än folket här.

Ovido - Quiz & Flashcards