Alla inlägg under november 2009

Av Banana - 27 november 2009 14:26

Ikväll ska jag återigen ställa mig i en bar. Har inte gjort det sen maj och ärligt så har väl ingen vidare lust till att göra det ikväll heller. Men pengabristen nödgar mig att jobba med den skiten iaf. Nytt ställe. Man får hoppas det är bättre än det förra stället jag jobbade på här i Skeå...


Har varit på stan idag och handlat julklappar. Ironiskt nog var inte en enda julklapp från mig, utan jag agerade ombud åt mamma. Har inte funderat ut några julklappar alls ännu. Paniken sprider sig. Jag brukar veta precis vad jag ska ge till alla jag känner. Men inte den här gången. Ingen aning faktiskt. Nån som kan ge mig några tips??? Behöver tips på alla, dvs min grabb, bror med respektive, mamma och pappa. Så snälla, kära läsare, allt ni kan komma på är värdefullt.


Dags att byta om och börja röra mig..

Av Banana - 25 november 2009 17:19

Jag håller på att bli galen. Att bara gå hemma och inte göra nåt har gjort att jag känner mig totalt värdelös. Ska jobba fredag o lördag kväll på Scandic här i stan. Känns ju lagom kul att jobba i restaurang och bar igen, nu när man öntligen är klar med skolan och faktiskt är utbildad mäklare. Kan knappt vänta på att få komma iväg till Stockholm igen och börja jobba med det jag vill. Jag kan iofs flytta typ nu, men det är ju inte det enklaste beslut att lämna min grabb här på oviss tid. Bara väntar på att han oxå ska hitta en öppning på ett jobb så vi kan dra härifrån. Men sakta går det. Jag är sjukt uttråkad och jag vet precis vad jag behöver i detta läge. En ordentlig shoppingrunda. Tyvärr är det en omöjlighet eftersom jag just nu äger ca 700kr och det ska räcka ett bra tag. Dessutom är väl inte Skellefteå den roligaste staden att shoppa i heller. Fast å andra sidan blir det billigare då det bara finns typ 3 affärer här. Alltså handlar man ju inte lika mkt...


Jag har städat idag. Snacka om att det tagit lång tid. Inte för att det var extra smutsigt eller nåt sånt, utan bara för att jag inte hittar nån motivation till att göra nånting alls. Det känns så meningslöst att städa när det ändå blir smutsigt efter några dagar. Det är svårt att hålla efter sig själv, men det blir dubbelt så jobbigt när man ska hålla efter en person till. Orkar inte.

Har iaf kommit igång lite smått med träningen igen och det är supernajs. Var och simmade imorse och det var nog det härligaste jag gjort på länge. Har dessutom tvättat i eftermiddag. Herreguuuu, vilket j-a moodswing jag har. Vill bara gråta. Allt är nattsvart just nu och minsta lilla blir till sjukt stor irritation. Akta er för mig annars äter jag upp er....


Sjukt opepp på att laga mat oxå, men det måste jag väl göra iaf. Vilket lyckligt och upplyftande inlägg detta blev då.. not. Men så är det ibland. Bara vänta ut för det verkar inte vara mkt att göra åt i denna sjukt tråkiga stad. Blä!

Av Banana - 24 november 2009 15:56

Ikväll ska jag på hockey. Skellefteå AIK möter Luleå, så det lär bli hög stämning. Var och tränade idag. Blev en kortis. Men bättre än inget, antar jag.


Annars har jag inget att tillägga.

Av Banana - 19 november 2009 23:25

Igår firade jag och min grabb ett halvår tillsammans. Vi gick och käkade gott och sen gick vi på bio. Vi kollade på 2012. Den var precis vad man hade väntat sig. Snygga specialeffekter med en väldigt tunn amerika-patriotisk story. Så inget att hurra för direkt.


Efter bion gick vi på O´Learys och tog en drink, sedan satt vi uppe och pratade innan vi gick och la oss. Supermysigt :)

Idag har vi inte ansträngt oss alltför mycket. Vaknade halv ett. Jag hade tydligen slagit av larmet i sömnen. Låg kvar och drog oss fram till halv två. Frukost, en snabb sväng på stan och sen hem till soffan och kolla på film. Enda gångerna vi stigit upp har varit vid toalettbesök eller in till köket. Slappt chill :)


Ska lägga mig snart och försöka sova. Verkar inte som ett lyckat uppdrag då jag sovit alldeles för länge på dan. Ska upp tidigt för provtagning imorron. Ska vara där redan kl 8.20 Suck!

Av Banana - 17 november 2009 15:45

Kom hem idag vid 12 tiden, efter att ha startat kl 6 imorse efter ca 2,5 timmars sömn. Det blev inte att sova på tåget eftersom min bror skulle med samma tåg och vi satt och småpratade hela vägen. Bytte till anslutande buss och sov hela den 2 timmar långa resan mellan Luleå och Skellefteå. Den kändes väldigt kort...


Kom hem och snodde god smaksatt fil av min grabb och en macka. Sen har jag sovit och kollat på tv. Bara vilat. Men det är skönt att vara hemma och att snart få träffa min grabb igen. Har saknat honom.


Ska absolut inte klaga, för det har varit väldigt skönt att vara hos mamma och pappa. Har börjat läsa en av mina favoritböcker en gång till. Liftarens guide till galaxen. Sjukt rolig! Har även hunnit vara ut en sväng med några kompisar och bara haft roligt. Men, som sagt är det skönt att vara hemma igen :)

Av Banana - 12 november 2009 11:04

Jag har ingen energi kvar. Hösten har tagit musten ur mig med allt vad den inneburit. Så nu åker jag till Kiruna några dagar och vilar lite. Kanske får nya krafter till att söka jobb. Får hoppas det iaf. För som läget ser ut nu så orkar jag bara ligga i soffan som en rutten potatis och inte göra nånting alls. Kommer sakna min grabb. Han kan tyvärr inte följa med då han jobbar. Men vi ses ju snart igen. Hejdå så länge!

Av Banana - 10 november 2009 08:29

Det var ett tag sedan jag uppdaterade min blogg, men jag har verkligen haft fullt upp denna helg. Lördag: Upp tidigt som tusan och iväg till hyrd lokal vart alla skulle träffas kl 10. Jag och min vän som jag fixade allting med delade in dom andra 14 personerna i lag och skickade iväg dom med en lång lista med uppdrag som skulle utföras. Sen var det bara för oss 2 att köra igång. Dekorera lokalen inför festen på kvällen vars tema skulle vara svart/vit.


Efter 2 timmar var maten lagad och lokalen mer eller mindre klar. Då var det dags att besöka lagen. Det första laget hittade vi i isladan tillhörande Skellefteå AIK. Där hade dom just tagit en gruppbild i borrtalagets utvisningsbås (vilket var ett av uppdragen). Åkte sedan vidare och träffade lag nr2. Dom var i full färd mot stallet för att rida häst. Självklart tittade vi på.


Lag nr3 befann dig i centrum och vi mötte upp dom på ICA. Skulle ändå handla lite, så det var ju passande. Efter det hem till min vän och hämta lite grejer vi kommit på behövdes till kvällen. Fixade även till hennes hår. Sen åkte vi tillbaka till lokalen för att invänta min väns lillebror. Han dök upp vid halv 4 på eftermiddagen och hade hela bilen fullpackad med musikprylar. Han skulle spela och sjunga på kvällen. I samma veva ramlade lagen in för redovisning av utförda uppdrag. Sen var det paus där alla fick åka hem och duscha och byta om. Sju var det återsamling, middag och presentation av vinnarna av tävlingen. Sen var det fest. Kan säga att jag och min grabb åkte hem sist av alla, vilket var vid halv fem på morgonen. Söndag var en jobbig dag. Hejsan bakfylla. Konstigt nog kändes det faktiskt värt det eftersom det var så himla kul på lördagen. Vi gick hem till min grabbs föräldrar på middag eftersom det var fars dag. Fysiskt ansträngande! Fortfarande trött efter helgen, men roligt var det i alla fall.

Av Banana - 6 november 2009 06:06

Nu är jag arg. Men jag borde eg inte ens vara förvånad.. Vaknade strax efter 4 imorse och hade fruktansvärt ont i vänster öra. Har haft lite ont till och från, men det har alltid gått över och bara varat en kort stund varje gång, så jag har tänkt att det är nåt övergående.

Tog en ipren och hoppades det skulle lätta. Väckte min grabb 10 i 5 och vi åkte till akuten. När vi kom dit sa sköterskan att läkaren gått hem kl 23 och jag fick alvedon samt näsdroppar med mig hem.


Nu undrar jag: Vart tar skattepengarna vägen om landstinget inte ens har råd att ha en enda läkare på akuten nattetid?


Vad händer om någon blir allvarligt sjuk efter kl 23 (hjärtstillestånd eller dylikt)?


Har sjukhuset en läkare till hands för de patienter som ligger inne, ifall nåt oförutsett skulle hända nattetid?


I Sverige har det alltså gått så långt att man bara får bli sjuk vissa tider. Det får iaf mig att känna mig oerhört otrygg.

Går våra surt förvärvade skatter till nåt annat än Reinfeldts välfärd? Jag menar, ta bara fastighetsskatten! Numera kallas den avgift då den är satt med ett tak. Men det är ju eg bara dom med högt taxerade hus som tjänar på det. Så detta går ju emot både rättviseprincipen och skatteförmågeprincipen. Väntar på att vårdcentralen ska ringa så jag får lite penecillin att knapra på. Alltid så bra tajming när man blir sjuk... not! Jag skulle ha tajmat det innan kl 23 igår istället.

Ovido - Quiz & Flashcards