Alla inlägg under december 2009

Av Banana - 30 december 2009 10:41

Så fort det var över, även denna gång. Vi var i Kiruna en vecka men det kändes som att man knappt hann göra nånting alls iaf. Julafton var trevlig och mysig. Fick en massa roliga julklappar (har jag verkligen varit så pass snäll, eller har jag lyckats lura alla??) Det blev utgång på juldagen i Kiruna. Det började med förfest på Ferrum där Anna å Marie hade hyrt rum kvällen till ära. Väldigt lugnt, spelade spel och bara hängde. Sedan smet vi före kön och knatade in på nattklubben. Det var inte många av mina gamla kompisar som var ute. Jag tror jag kände fler personer bakom baren än i hela lokalen. Som det brukar vara, med andra ord... :P


Annandagen gjorde vi inte mkt alls. Typ sov länge och tog det lugnt. Mamma hade lagat den annuella kalkonen. Mums! Söndag var det dags att åka hem. Ca 8 timmars resande med tåg och buss. Inte riktigt vad man såg fram emot efter resan upp en vecka tidigare.

Jaja, vi kom hem till slut efter att vi rest dragandes på en superstor väska, hund samt marsvin.


Försöker få någon slags ordning på allt här hemma innan livet sätter igång igen, men som det känns nu går allt på sparlåga och min energi räcker inte riktigt till. Nu ska jag göra ett ryck och plocka undan tvätten.

Av Banana - 20 december 2009 20:36

Imorron åker vi norröver till mamma och pappa i Kiruna. Jag, min grabb, Nala och Sara. Det är alltid något djur att dra på när man reser. Så har det nog alltid varit. Det är inte många ggr jag rest utan åtminstone sällskap av ett marsvin. Jag är en inbiten djurmänniska. Det är så synd att jag inte har nog med tid, annars skulle jag skaffa hund igen. Det är så trevligt med hundar. Mysiga, goa, lurviga, varma bästisar.


Annars har jag städat lite idag, packat in några julklappar och försökt att inte stressa över morrondagen. Blir både buss och tåg imorron.

Nu ska jag börja packa det som ska med. Kommer tillbaka några dagar efter julafton. God Jul!

Av Banana - 18 december 2009 13:06

Det slog mig idag när jag var ute och rastade Nala, hur vackert det är på vintern. Jag knatade på nere vid älven och jag fylldes av en enorm känsla av ro, när jag upptäckte hur tyst det var runt omkring mig. Det enda som hördes var knarrandet av den nya isen som fortfarande håller på att foga sig, det raspande ljudet av mina täckbyxor som gneds mot varann i takt med mina steg och hundens lätta tassande i den nyfallna pudersnön. Underbara vita vinterland.


Dessa tankar ledde oundvikligt till förra årets resa till misärens land Rumänien. En oerhörd ödmjukhet kom över mig när jag tänkte på hur lyckligt lottad jag är. Jag är så tacksam för allt det fina jag har i livet. Först och främst alla människor jag älskar och som älskar mig tillbaka. Visst, jag gnäller på jobbet och hur tungt det är, men i ett annat perspektiv så har jag ju faktiskt ett jobb med lön. För mig har det alltid varit en självklarhet att ha mat och att kunna äta mig mätt. Så ja, jag är sååå tacksam att jag föddes i Sverige och inte i nåt u-land.


Av Banana - 17 december 2009 13:44

Det blev en heldag i Umeå igår. Vi åkte på morronen strax efter 8 och kom hem igen vid 21. Handlade en massa julklappar. Jag köpte faktiskt en tröja åt mig själv!!! Har lite dåligt samvete över det. Jag har ju inte handlat kläder åt mig själv på flera månader. Detta var en tröja jag gått och kollat in i ett antal veckor, så nu var det dags :)


Har hämtat Nala igår kväll. Typiskt att temperaturen är -20 grader när man blivit med hund. Stackarn började frysa om tassarna när vi var ute. Blir många och korta kissrundor. Snart dags för jobb.

Av Banana - 15 december 2009 01:25

Har ofrivilligt blivit tvungen att ge upp dom mysiga fredagarna tillsammans med min grabb pga jobbet jag har. Lite trist, men vi tar istället vara på den lilla tid vi får tillsammans. Idag har varit en sån dag när vi båda varit lediga och vi har bara umgåtts med varann. Vi var och handlade på eftermiddagen efter en lååång sovmorron. Sedan åkte vi hem och packade upp inhandlade varor. Sen gick vi till O'learys och käkade. Mycket god mat måste jag säga! Åt en klassisk Boston Celtic burgare med bbq-sås på. Mums! Drack lite öl och snackade skit :)

Av Banana - 13 december 2009 20:31

Har just avätit årets första (och antagligen sista) julbord innan the actual evening. Så klart överätit även denna gång. För mig är det ett mysterium varför det alltid slutar med att man knappt kan resa sig upp efter desserten. Jag menar, jag gillar inte ens julmat. Finns minst 10 rätter jag tycker mer om än det traditionella julbordet. Jag mår nästan illa när jag  tänker på alla dessa kalorier man stoppar i sig. Nä tacka vet jag en riktigt god sallad med vitlöksbröd till (bara ett exempel).


Apropå julbord så hade vi den sista sittningen på jobbet igår, i alla fall för i år. Men man kan säga att säsongen slutade med ett schabrak. Stressigt som tusan med för lite personal och galet festsugna gäster. Dessutom var det luciafirande med liveband, magiföreställning, luciatåg, eldblåsare mm mm.


Jag säger bara SUCK! Luciafirande är ALLTID roligare från gästens sida av baren. Fyllan var ett faktum, samt de lata obrydda vakterna som mest stod och halvsov. Ingen ordning alls, vilket irriterar oerhört när man försöker hålla nån slags ordning på jobbet. Vakterna var inhyrda för kvällen av företaget som stod för uppträdandena. Dom hade tydligen inga problem med att folk struntade i att hänga av sig ytterkläderna i garderoben. Inte heller med att betydligt fler än en person knallade ut och in genom entrén och hade diverse öl, cider och drinkar med sig. Jag menar, WTF!? Det är ju deras jobb att förhindra sånt. Slutade halv fyra inatt, men somnade inte förrän vid halv sex. Vaknade med en smärre chock när jag upptäckte att klockan var kvart över två. Kanske behövdes :P


Lugn kväll ikväll med mys framför tv'n. Snart kommer min grabb hem från träningen, så då blir det film :)

Av Banana - 11 december 2009 00:12

Jag kämpade mig igenom dagen på jobbet idag. Som tidigare nämnt var jag som en zombie imorse. Tyvärr förblev den känslan kvar under hela dagen. Var dock väldigt glad att jag inte behövde möta några gäster idag. Nej nej, jag var bara inkallad på jobbet för att duka en tvårättersmiddag för 250 personer som kommer imorgon kväll.


Sov ungefär en halvtimme efter jobbet när jag kom hem. Sen kom min grabb hem och så klart vaknade jag.


Bra nyhet; Jag fick mitt efterlängtade examensbevis idag! HURRA!!!! :D

Av Banana - 10 december 2009 08:18

Denna gång beror det då inte på bakfylla, bara på den välbekanta sömnbristen. Somnade inte förrän vid 3 inatt och sen har jag stigit upp 7. Ska jobba lunch idag. Enda fördelen med det är väl att jag slutar i tid. Alltså hinner jag träffa min grabb ikväll. Vet dock inte hur pass social jag kommer vara, då jag redan nu känner zombiekänsla, som ett slags avtrubbat, apatiskt tillstånd...


jobba.nu. vill inte :( Sängen känns som den underbaraste platsen att tillbringa denna fm i. Sorry sängen, I'll be back later.

Ovido - Quiz & Flashcards